10 marketingových fráz, pri ktorých ako zubári spozornieme

Všimli sme si opakujúci sa jav. Niektoré superlatívy o materiáloch znejú až príliš dobre!

Stomatológia - marketingové frázy.

Keď tieto frázy počúvame znova a znova, začneme sa prirodzene pýtať otázky. Reálne otázky.

Tu je 10 výrazov, ktoré často počúvame a na ktoré sa musíme pozrieť aj kriticky:

  1. „Bioaktívny“ – určite?

Koľko bioaktívnej zložky obsahuje? Ako dlho pôsobí? A ako sa s tým materiálom pracuje v praxi? Bioaktivita znie skvele, ale niekedy to znamená len to, že materiál obsahuje málo účinnej látky a nie že má dostatočný terapeutický účinok. 

  1. „Najlepší materiál na trhu“

Podľa čoho? Kto to vyhodnotil? A prečo veľmi podobný nájdeme aj u konkurencie pod iným menom, s podobným zložením len v inej tubičke?

  1. „Vylepšené zloženie“

To znie výborne. Ale je otázka, či to „vylepšenie“ má reálny dopad na klinické vlastnosti?

  1. „Najlepšie výsledky zo všetkých materiálov“

A na základe akej štúdie? Aká bola systematika? Bola nezávislá? Opakujú sa tieto výsledky aj v iných výskumoch? 

  1. „Materiál roka“

Prečo minulý rok a ďalšie roky pred tým, keď už bol na trhu, nevyhral materiál roka?

  1. „Bio“

Bio je moderné slovo. Ale čo na tom je skutočne bio? Nahradili jednu zložku, ktorá nebola BIO druhou - tá už je BIO?

  1. „Univerzálny“

Na všetko? Dobre. A ako to vychádza v porovnaní s ne-univerzálnymi materiálmi. Ktoré majú lepšie výsledky? Je "všetko v jednom" to najlepšie? 

  1. „Novinka na trhu“

V poriadku. Ale poďme sa porozprávať o tom, ako sa správa po rokoch v praxi

  1. „Chameleón efekt“

Prispôsobí sa farbe zuba? Aj keď je diskolorovaný? Ak áno, prečo potom stále používame vzorkovníky odtieňov? 

  1. „Game changer“

Fajn, poďme si to vyskúšať v praxi. Pretože „game changer“ má byť niečo, čo zásadne zmení spôsob našej práce.

 

Záver?

Nie sme proti novinkám. Ani proti inováciám. Práve naopak - milujeme nové technológie a materiály, ktoré skutočne fungujú.
Ale zároveň sme zubári. A máme povinnosť byť zodpovední - voči sebe aj voči pacientom.

 

Autor článku: MDDr. Vladimír Opalka

MDDr.Vladimír Opalka

 

                                                                      Podpis MDDr. Opalka

 

 

                                                                                                 

Potrebujete sa poradiť alebo niečo s nami prekonzultovať? Kontaktujte nás:

Email-min info@stomadeus.sk